13 de gen. 2013

Perquè el BLOC-Compromís?



 La vesprada passava molt a poc a poc i no m'apetia fer res més que seguir mirant la pantalla de l'ordinador. Havia acabat de veure una sèrie, a la que estic enganxat, i tot seguit estava revisant els murs de feisbuc i el món tuiter. No vaig fer molt de cas de tot el que vaig llegir, algun em feia més gracia que un altre però res més.

Van passar els minuts i s'acostava l'hora del sopar. Quan estàvem tots a taula i el sopar servit va començar un debat polític. A casa mai se'ns ha imposat cap ideologia si se'ns ha influit amb força, cadascú pensa el que vol i com vol. El debat girava entorn a si la CUP es presentava al País Valencià. Van sorgir diverses opinions, uns afirmaven canviar el seu vot, altres s'ho plantejarien i altres ni això.

Jo m'ho he plantejat, no ho vaig a negar, perquè em pareix un partit simpàtic amb les persones i amb un destí clar. Però si per alguna cosa m'agrada Compromís és per la pluralitat i pel seu caràcter aglutinador. Compromís és com el sopar que us he resumit; som gent compartint taula, amb un mateix destí tot i pensar (en algunes coses) diferent, respectuoses amb nosaltres mateixos i els demés. Cadascú fa la seua tasca: un para taula, un escudella, l'altre la lleva, un renta els plats, l'altra trau les postres, un fa els cafes, i l'últim porta les pastetes. Tots cooperem per a que el sopar comence i acabe tal i com ha d'acabar.

La meua postura, per tant, és que m'agrada un projecte a favor de les persones i a favor del País Valencià. Un projecte que estima i és estimat, un projecte que segueix creixent, un projecte que il·lusiona i és la pedra en la sabata de moltes d'eixes persones que atenten i fan violència contra la nostra gent. Un projecte que fa de l'esperança i les ganes de seguir endavant la seua arma, un projecte que presenta solucions i no tanca els ulls front els problemes. El nostre projecte és una alternativa que va de bo.

Quique Castelló Abad
Secretari comarcal del BJ Camp de Morvedre-La Vall de Segó
Membre del BJ Almenara

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada