30 d’ag. 2012

PP, amb les llums apagades.



Hui he estat a l'ajuntament, no pel Bloc ni pel BJA, sinó per l'associació local de la qual forme part: FABA. Acabava de despertar-me, acabava de fer-me el meu got de suc i m'he posat a caminar cap a l'edifici aquell innovador i innecessari que tenim com a ajuntament. 

He arribat i només arribar m'he topat a la porta amb gent a la qual he saludat amb el mateix somriure amb el que m'han saludat a mi. Després li he fet quatre carasses a un xiquet de bolquers que estava també a la porta de l'edifici aquell. He obert la porta i l'aire fred m'ha gelat completament el cos. Una volta dins, la dona amb el nen de bolquers ha pujat a l'ascensor amb el seu carret i tot. Jo com que no em calia utilitzar l'ascensor he utilitzat les escales, i he tirat escala amunt. El fred continuava però jo no ho notava, o no volia notar-lo. No importa, de moment. Una volta dalt la regidora amb la qual jo tenia una cita, a la que jo arribava tard, estava reunida i era precís esperar. I allí fora estava jo. Avorrit. Gelat. Pensatiu. I entre tant de avorriment, tant de fred, pensaments volant pel meu cap, m'he posat a observar el que hi havia al meu voltant. Les persones, els vidres gegants pels quals podia veure l'exterior del super-edifici, les taules amb ordinadors, una senyalització (supose, per a no perdre'ns).  De sobte he mirat escales amunt i...


Hi havia la sala amb els llums encesos, tots crec. Al cartellet de la mateixa hi posava "alcaldia". Però l'alcalde en eixe moment estava pujant les escales i m'acabava de saludar. A mi i al nen de bolquers. Igual seria un reflex o alguna cosa així, però massa semblant als llums blanquinosos que il·luminen aquell edifici anomenat ajuntament. No li he fet massa cas i he seguit mirant cap amunt mentre practicava una horrorosa mania: mossegar-me les ungles. Ho odie però ho faig. I, molt a prop del despatx d'alcaldia, hi havia la sala on posava "Partido Popular". Primer, perquè posa "Partido Popular" i no posa "oposició"? és més, perquè "Partido Popular" i no "Partit Popular"? almenys podrien utilitzar la nostra llengua, la de tots i totes: el valencià. Però no, en aquest tema PP i PSOE sempre han estat al mateix nivell. L'única diferència: uns fan veure descaradament que els dona igual i els altres fan com si la defensaren. Però no vull parlar d'això ara.




Les llums de la sala feta a especialment per al "Partido Popular", deixant-se fora als demés partits que pot ser entren a l'oposició algun dia, tal volta abans de l'esperat, estaven apagades. La sala estava igual que es mostren ells públicament dia rere dia: amb les llums pagades. I es que, el "Partido Popular", ho diré així per si es molesten quan ho escric en valencià, habitualment es mostra així al feisbuc i als plens de l'ajuntament. L'altre dia al feisbuc una regidora popular deia que si els que anem de defendre l'educació i tal i tal no vam anar a l'acte de graduació i mil coses absurdes més. Doncs no, no vam anar. No vam anar perquè això no és un acte per a polititzar. No vam anar perquè cap regidor va anar. No vam anar perquè és un acte de l'IES per als alumnes i les alumenes del centre. També he de dir que aquesta regidora va assistir perquè està a la directiva de l'AMPA, per cert algun dia parlarem d'aquest tema, i ella sí que és precís que hi vaja. Aquest només és un exemple de les escasses llums populars del nostre poble.

En definitiva, anem a demanar una cosa a l'ajuntament. En el cartellet aquest que posa "Partido Popular" volem que hi pose "Oposició". I, tal volta, d'ací a un temps encendrem les llums d'aquella sala que deu tindre fins i tot teranyines.

Per cert, quan he obert la porta per a eixir una ventà d'aire calent m'ha hostiat només posar el peu fora.

Per: Quique Castelló Abad.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada